توسط: رضا طائب


لطفا خودتان را معرفی کنیدprofile-picture-anvar-salar

هانی انور سالار هستم متولد 02/07/1365 اهل شهر تاریخی آمل، دانش آموختۀ مهندسی مواد متالوژی صنعتی از اصفهان، لیسانس معماری از نور و بنیان‌گذار برند انور سالار در ایران. تحصیلات ابتدایی خود را در شهر آمل و تحصیلات تکمیلی را در اصفهان گذراندم. پس از پایان تحصیلاتم در اصفهان به خدمت سربازی اعزام شدم و هم‌زمان با اتمام سربازی به دلیل علاقه‌ای که به تجارت خارجی داشتم، موقتا از ایران مهاجرت کردم. پس از گذشت چند سال، با تلاش و برنامه‌ریزی‌های لازم، شرکت انور سالار را در ایران تاسئیس نمودم.


 شخصی دوزی چیست؟

– شخصی دوزی ابتدا در حدود سال 1910 در فرانسه شکل گرفت. بعد از آن در کشور‌هایی نظیر انگلستان و ایتالیا به صورت حرفه‌ای ادامه پیدا کرد. کشورهای انگلیس و ایتالیا همچنین از بزرگترین تولید کنندگان پارچه فاستونی تمام پشم اعلاء در سطح جهانی هستند که در شخصی دوزی کاربرد بسزایی دارد. به عقیده من امروزه مهد شخصی دوزی دنیا، شهر ناپل در ایتالیا است. علاوه بر دقت در انتخاب پارچه و مدل، وجه تمایز لباس‌های شخصی دوزی شده نسبت به لباس‌های آماده، رعیات جزئیات و نکات ریزی است که در دوخت‌های سری به آن توجه کم‌تری می‌شود. از سال‌های دور تاکنون شخصی دوزی مورد توجه افراد برتر جامعه بوده است. این افراد به علت داشتن جایگاه اجتماعی یا اقتصادی خاص همیشه به دنبال خدمات و محصولات متفاوت هستند از همین جهت به استفاده از لباس‌های شخصی دوزی شده تمایل نشان می‌دهند. برای مثال واضح است که یک دست کت و شلوار شخصی دوزی که کاملا مطابق با فرم اندام یک فرد آماده می‌شود، به مراتب ویژگی‌ها و جذابیت‌های بصری بیشتری نسبت به مدل‌های سری دوزی شده دارد.

شخصی-دوزی-انورسالار

چطور به فکر ایجاد برند انور سالار افتادید؟

من همیشه علاقۀ خاصی به لباس‌های رسمی، کلاسیک و بخصوص کت و شلوار داشتم. این علاقه حتی در دوران کودکی و نوجوانی در من وجود داشت و آنطور که به خاطر می‌آورم همیشه از پوشیدن کت و شلوار کلاسیک لذت می‌بردم. زمانی که تصمیم گرفتم به ایران بازگردم، در صدد ایجاد یک برند شخصی و خاص برآمدم. با توجه به علاقۀ شخصی خودم و اینکه تا آن زمان برند مطرح و با کیفیتی در تولید لباس‌های خاص و کلاسیک وجود نداشت، برند انور سالار را در سال 2017 بنا نهادم.

چه دلایلی برند انور سالار را در بین مخاطبانش محبوب کرده است؟

 در آغاز کار هدف و تمرکز اصلی‌ام روی تولید با بالاترین کیفیت ممکن بود. به همین دلیل روی کیفیت پارچه و دوخت، شخصا نظارت ریز بینانه‌ای داشتم. از طرف دیگر نحوه خدمات ‌دهی به مشتری‌ها‌ نیز تاثیر زیادی بر محبوب‌تر شدن این برند داشت. از نظر من در دنیای امروز، نحوه ارائه خدمات باید از کالاهای لوکسی که تولید می‌شود نیز لوکس‌تر باشد. مجموع این اقدامات و رویکردها را می‌توان از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت این برند در بین مخاطبانش دانست.

 چه ویژگی‌هایی‌ انور سالار را از دیگر برندها متمایز می‌کند؟

سبکی که انور سالار در بخش شخصی دوزی به کار می‌برد ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. با توجه به تاریخچۀ علمی کت و شلوار مرز بسیار باریکی بین بسپوک و میژر است که به عقیده من این مهم هنوز در ایران رعایت نمی‌شود. در شخصی دوزی باید به دو عنصر کیفیت از میان پارچه‌های مختلف با رنگ‌های مختلف و همچنین چند بار فیتینگ بر اندام مشتری توجه کنیم. در انور سالار تمام تلاش‌ ما بر آن است که استانداردهای‌ خود را حفظ کنیم تا محصول بسپوکی که ارائه می‌دهیم از لحاظ کیفیت، دوخت، طراحی و پارچه با مدل‌های آمادۀ موجود در بازار کاملا متفاوت باشد. هدف ما از این کار این است که به مشتریان‌ خود این پیغام را برسانیم که کت و شلوارهای انور سالار به طور خاص برای شما دوخته شده است نه برای هزاران مشتری احتمالی دیگر. مشتری‌های ما می‌توانند مدت‌ها از این محصولات استفاده کنند و از کیفیت، ظاهر و دوام خوب آن لذت ببرند. ما برای طراحی لباس هر مشتری، به ویژگی‌های فردی، آناتومی بدن، علاقه‌مندی‌ها و تمام آنچه که به فرد مذکور احساس لذت و آرامش می‌دهد توجه ویژه نشان می‌دهیم. به همین دلیل در هر مرتبه‌ای که طراحان و دوزندگان ما دست به خلق یک لباس می‌زنند، یک کت و شلوار منحصر به فرد متولد می‌شود.

anvar-salar-suites              anvar-salar-taxidos

از نظر شما تحریم‌ها چه تاثیری بر روی صنعت مد و پوشاک کشور داشته است؟

به جهت اجرای تحریم‌های جهانی در طی سال‌های گذشته، برند‌های ایرانی انگیزه کافی یافتند تا کیفیت تولیدات و محصولات خود را تا سطح جهانی شدن، بالا ببرند. در صنعت مد و پوشاک نیز ما شاهد رشد و پیشرفت چشم‌گیری بوده‌ایم. برای مثال بسیاری از کارگاه‌های زیرزمینی که تا چندی پیش لباس‌های فیک با نام برند‌های معروف خارجی تولید و عرضه می‌کردند، موفق شدند محصولات خود را با نام واقعی‌‌شان در قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع به بازار عرضه کنند. اصلی ترین مشکل صادرات در زمینه مد و پوشاک علاوه بر تحریم‌ها، نبود خودباوری و پرزنت صحیح کالاهای ایرانی در کشورهای همسایه است. حل این مشکل نیازمند طراحی و اجرای سیاست‌های کلی در زمینه آموزش صادرات پوشاک است که انتظار می‌رود توسط دولت محترم تدوین، اجرا و هدایت شود. سیاست محوری برند انور سالار از ابتدای تأسیس، صادرات و رقابت در سطح جهانی بوده است که متاسفانه با وجود تحریم‌ها، به ناچار این مهم به تعویق افتاده است. در حال حاضر مشغول رایزنی‌ با کشورهای همسایه نظیر عمان و امارات هستیم تا برای دریافت سفارش شخصی دوزی برای افراد برتر جامعه، بازرگانان بزرگ، شخصیت‌های برجسته اجتماع و همچنین افرادی که علایق و سلایق خاص دارند، شو روم‌های VIP اجرا کنیم. تمام مراحل دوخت و اجرای محصولات انور سالار توسط خیاط‌های برتر ایرانی در کشور ایران انجام میشود. ما از ابتدا به جهانی شدن برند انور سالار می‌اندیشدیم و سیاست‌های ارائۀ محصولات‌ در سطوح جهانی را از پیش تعریف نموده‌ایم.

محصولات انور سالار شامل چه ‌چیزهایی می‌شود؟

آیتم‌های مختلفی در حال حاضر توسط انور سالار شخصی دوزی می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به انواع کت و شلوار، انواع پالتو، انواع پیراهن مردانه، انواع کت تک، انواع شلوار تک، انواع کت و شلوارهای دنیم، انواع کاپشن و شلوارهای دنیم، کت تک دنیم، شلوار تک دنیم، پالتو دنیم، انواع ژیله و هر آیتم دیگری که توسط مشتری‌های ما سفارش داده شود، اشاره کرد.

چه چالش‌هایی در انور سالار دارید؟

فعالیت در این حرفه در تمام جاهای دنیا چالش‌های زیادی به همراه دارد. یکی از چالش‌های اساسی، برای هر برندی بازاریابی است. انور سالار توانسته نسل نوینی از بازاریابی و خدمات را برای رفع نیازهای اساسی تعریف کند. در حالت کلی برای شخصی دوزی، قاعدتا هر فرد لازم برای سفارش، فیتینگ و دریافت لباس چندین مرتبه به محل فعالیت برند مورد نظر مراجعه کند. یکی از خدمات اصلی انور سالار این است که به مشتری این شانس را می‌دهد که در محل مورد نظر خود از خدمات ما استفاده کند. این فرایند با مراجعۀ خیاط و مشاور طراحی و ارائه کالیته پارچه به محلی که مشتری بخواهد آغاز شده و تا تکمیل و تحویل سفارش ادامه می‌یابد. این سبک از ارائه خدمات در بین بیزینسمن‌ها، تجار، وکلا، پزشکان و عموما افرادی که مشغلۀ کاری زیادی دارند محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. از دیگر چالش‌های موجود در این حرفه می‌توان از نبود خیاط‌های چیره دست در این صنف نام برد. برند انور سالار با آموزش‌هایی که برای خیاط‌های جوان در داخل و خارج از کشور در نظر گرفته است، متدهای دوخت خود را در سطح جهانی حفظ نموده و خط تولید برند را کاملا به روز نگاه داشته است.

تجربه شما از ارائه خدمات به افراد مطرح جامعه چیست؟

نحوۀ برخورد و ارائه خدمات به مشتری‌ها، وجه تمایز اصلی برند ما نسبت به دیگر رقبای ما در ایران است. به علاوه کیفیت پارچه‌های مصرفی و همچنین دقت عمل در طراحی، دوخت و اجرا، از دیگر دلایل جذابیت انور سالار برای چهره‌های مطرح کشور است. عدم سوء استفاده تبلیغاتی از نام مشتری‌های مهم که از خط قرمزهای انور سالار است، می‌تواند از دیگر دلایل محبوبیت برند ما باشد که وفاداری مشتریان‌مان را نیز به همراه دارد.

کلام آخر

خدماتی که انور سالار در بخش بسپک انجام می‌دهد، کاملا با استانداردهای روز اروپا برابری می‌کند. شوروم انور سالار در منطقۀ فرمانیه قرار دارد. مشتری‌های ما می‌توانند با تعیین وقت قبلی به این محل مراجعه نموده و از تمامی خدمات ما بهره‌مند شوند. انورسالار همچنین لاین کالاهای آماده نیز دارد که فروشگاه آن در مجتمع اپال سعادت آباد و منطقۀ 1 تهران به زودی افتتاح خواهد شد. همچنین مشتری‌های ما می‌توانند از طریق وبسایت و اپلیکیشن انور سالار مدل‌ها و پارچه‌های مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای مراجعه حضوری وقت رزرو کنند